tiistai 15. huhtikuuta 2014

Asiaa siivouksesta?

Noniin nyt siis tämä aihe mistä puhuinkin aikaisemmin.

Elikkä mä oon ihan tosissani miettinyt tällästä paljon puhuttua aihetta kun, että sillon jos mies käy töissä lapsiperheessä niin onko se naisen tehtävä pitää kotia siistinä?

Mä olen itse sitä mieltä, että se kuuluu naisen tehtäväksi joiltain osin. Toki nainen, perheessä jossa mies on töissä, hoitaa lasta ellei lapsi ole päiväkodissa... Siinä jos missä on myös iso tekeminen, mutta mun mielestä myös siivous kuuluu naiselle siinä määrin, että mies ei välttämättä raskaan työpäivän jälkeen halua tulla likaiseen kotiin ja alkaa siivoamaan :) 

Viikonloppu siivoukset voi mielestäni hoitaa yhdessä :) 

Meillä on niin, että Aleksi tekee 8,5 tuntista päivää, mä hoidan sillä välin kodin ja lapsen :) Me ei erikseen olla Aleksin kanssa sovittu siitä, että mun pitäis siivota täällä mitään yksin mutta mä näen sen jollain tavalla mun hommaksi ja koska mä olen siivousfriikki niin siivoan meidän olkkarin ja keittiön jokanpäivä ::: D

Viikonloppuna me siivotaan yhdessä kunnolla eli pölyt, imurointi, moppaus jne.. Yksi asia josta mä aina välillä no okei useinmiten lipsun on ruuanlaitto.. Mun ei tarvitse siitä kantaa niin paljon huolta kun Eve pärjää vielä maidolla ja soseilla :) Meillä Aleksi on parempi ruuanlaittaja kun mä mutta kyllä mäkin aina tsemppaan itseäni ruokaa tekemään jotta Aleksin ois kiva tulla töistä ja saada heti ruokaa :D 

Mitä mieltä te olette tästä siivous asiasta, kuuluuko naisen siivota kotia kun mies on töissä? Siivotaanko teillä viikonloppusin yhdessä? 

Viikonloppuisin meillä tehdään isompaa siivousta kun viikolla. Viikolla taas yritän siistiä paikkoja sen verran, ettei viikonlopuksi jää niin paljon tekemistä. En koe sitä mitenkään epäreiluksi itseäni kohtaan :)

2 kommenttia:

  1. Hannu tekee reissuhommia niin se on itsestäänselvyys että täällä minä (kodin hengetär) siivoan, hoidan lapsia jne :) Viikonloput Hannu on kotona ja silloin on lupautunut siivoamiselle, ruuanlaitolle sekä kauppa käynneille. Silti, mielestäni miehet ei vaan osaa siivota oikein, joten täällä kuljetaan rätti perässä! ;P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahhaa aijjaa teillä niin päin :D Mä saan moitteita aina vessan siivoamisesta joten Aleksi hoitaa sen joka kerta melkeimpä :D Aleksi on meillä myös hyvä siivoamaan ( missäpä se nyt ei olis hyvä) :D Silti mä olen se ketä siivoaa joka päivä tai järjestelee paikkoja se kuuluu mulle mun mielestä :)

      Poista