perjantai 30. toukokuuta 2014

Meidän päivärytmi.

Moikka, taas on vierähtänyt vähän aikaa kun viimeksi kirjoitin, mutta nyt vähän meidän päivärytmistä kirjoitusta. Mä siis olen ihan itse päättänyt tehdä näin, en ole kuullut mistään neuvoloista tai muista neuvoja rytmiin.

Aloitetaan siis aamusta:

Me herätään Evelynin kanssa aamuisin yleensä siinä 07:30-09:30 välissä. Evelynillä ei yleensä ole heti nälkä, koska on syönnyt viimeksi noin 06:00 aikaan. Kun ollaan noustu sängystä niin mä yleensä alan laittamaan itseäni valmiiksi ja vähän myös tätä meidän kotia, ettei täällä olis sotkusta. Onnistun siinä jopa yleensä hyvin, koska Evelyn tykkää istua kaukalossa ja katsella kun mä touhuan omia juttujani. Kun mä olen valmis niin syötän Evelynin, leikitään leikkimatolla tai luetaan pari satua näistä kivoista kirjoista ja sitten mennään päikkäreille.



Aamupäivä:

Evelyn menee noin 10:30- 12:00 ensimmäisille päiväunille (riippuen tietenkin siitä kuinka aikasin Evelyn herää yöunilta). 

Päiväunien jälkeen syödäänkin kiinteä ruoka ja juodaan päälle aikalailla heti maitoa. Sitten lähdetään ulos, keskustaan tai jonnekkin mun kaverille :) 

Päivä:

Klo 14:00-15:00 Evelyn haluaa yleensä nukkua toiset päiväunet ja silloin taas annan maidot jne.. Kun päikkäreiltä herätään syödään toinen kiinteä ruoka. Jonka jälkeen taas tehdään jotain kivaa :) Keskiviikkoisin meillä on Evelynin kanssa aina muskari, joten silloin aamuleikit jää pois päivärytmistä. Muskari alkaa joka keskiviikko silloin 11:00 aikaan. Vietetään Evelynin kanssa aika paljon aikaa tuossa mun siskolla naapurissa, kohta me muutetaankin jo pois tästä naapurista, niin ei tule varmaan oltua ihan niin usein naapurissa : D 

Iltapäivä:

Noin 16:00 Aleksi pääseekin töistä ja tehdään yhdessä aina jotakin siihen saakka kunnes Evelyn alkaa päiväunille. (käydään kaupassa, ajelemassa, leikitään Evelynin kanssa jne..) Eve nukkuu päivässä noin kolmet päikkärit. Kahdet ensimmäiset päiväunet on yleensä noin puolentunnin mittaiset ja kolmannet saattavat venyä jopa kahden tunnin mittaisiksi.

Ilta:

Klo: 20:00-21:00 mennään nukkumaan yöunia Evelynin kanssa. Viikonloppuisin saattaa venähtää yöunille meno klo: 22:00 saakka. Ja tietenkin se unimaito on aina saatava :D

Yö:

Yöllä herätään noin 1-3 kertaa yössä. Pahimpina öinä saatetaan herätä useamminkin syömään. Tuttia olen yrittänyt antaa, jos tyttö alkaa itkemään, mutta se ei yleensä kyllä kelpaa.. Aina on saatava joko maito tai vesi.

Tässä noin suurin piirtein olikin meidän päivärytmi.

Minkälaiset päivärytmit teidän perheessänne on?

Kaikkia meidän tekemisiämme en nyt tähän kirjoittele, koska tehdään päivän aikana ihan oikeesti niin paljon kaikkea riippumatta päivästä, mutta tossa nyt jotakin suuntaa antavaa. 

Neuvolassa juteltiin kyllä Evelynin ruokailusta. Kiinteää ruokaa olen antanut Evelle puoli purkkia kerran päivässä ja niin sanotusti jälkiruuaksi purkillisen hedelmäsosetta. Neuvolantädin kanssa sovittiin, että lisätään ruokailu kertoja nyt kahteen, ja sen jälkeen kolmeen jne.. Mulle ei siis aikaisemmin oltu kerrottu tästä kiinteän ruuan syömisestä mitään, joten päätin kysyä ja hyvä, että kysyinkin. 1-ikävuoteen mennessä vauvan pitäisi syödä viisi kertaa päivässä tuo kiinteä ruoka, joka kuulostaa mun mielestä aika paljolta. Mutta jos yhtään neukkutäteihin uskomista on niin, kyllä sen niin täytyy sitten olla :D

Noh jokatapauksessa taas kerran hauskaa päivää kaikille, vaikka toi ilma nyt onkin mitä on -.- :D 

                         ♡- Riikka



1 kommentti:

  1. Heii missä muskaris käytte? oisin itekki kiinnostunu ehkä miron kaa lähtee! :D

    VastaaPoista