keskiviikko 14. toukokuuta 2014

Mielipide eräästä uutisesta.

Mä olen miettinyt Evelynille eri päiväkoti vaihtoehtoja jo jonkin aikaa, vaikka se ei olekkaan ajankohtaista vielä (onneksi).

No nyt sitten luin facebookista erään tuttuni seinältä tapauksen, jossa lapsi oli jätetty päiväkotiin yksin ja päiväkodintäti oli lähtenyt kotiin, koska ei ollut huomannut pientä lasta siellä... 

Siis mihin tää maailma on menossa... Okei tämä lapsi oli ollut vain 7 minuuttia yksin päiväkodin pihalla ilmeisesti, mutta me vanhemmat maksamme siitä, että voimme jättää omat rakkaamme päiväkotiin ja tiedämme, että päiväkodin hoitajiin voi luottaa.. Vai voiko sittenkään? Okei inhimillisiä erehdyksiä sattuu kaikille, mutta tämä tapaus ei ollut mielestäni mikään pieni :o Vastuu toisen lapsesta on aina todella suuri..

Tää tapaus on mun mielestä aivan kamala... Vaikka kyse onkin vain ja ainoastaan pienestä ajasta, mutta 7:ssä minuutissa pieni lapsi kerkiää tekemään vaikka mitä.. Esim. Jäämään vaikka auton alle tai tippumaan liukumäestä..

Tässä tapauksessa mielestäni olisi hyvä tehdä niin, että hoitajilla olisi nimilista lapsista ja sitä mukaan kun vanhemmat hakevat lapsensa kotiin, niin nimi viivattaisiin yli..

Mitä mieltä te olette tästä tapauksesta? 

Iltapäivälehdessä ja Internetissä tietoa tapauksesta. Linkki on tässä:

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014051318295878_uu.shtml

4 kommenttia:

  1. hui kuulostaa ihan hirveeltä :o Miten hoitaja muka voi olla huomaamatta että lapsi jää yksin ulos... En kyllä luottais toista kertaa samaan hoitajaan!
    Mun pikkuveljen tarha tädit on kyllä semmoisia etten omialapsiani kyllä haluaisi sinne viedä, kerrankin kun äiti kävi hakemassa veljeä hoidosta niin yksi tädeistä vaan sano äidille että "Jerry on tommonen että tykkää makaa kura lammikossa ja hörppiä tota vettä" ööö haloo ei käynyt sitten mielessä nostaa sitä pois sieltä!
    Ja monia monia muitakin vastaavia tilanteita ollut :ss
    Ite suosin perhepäivä hoitajaa noiden juttujen takia.. Perhepäivähoitajalla on niitä lapsia vähemmän joten se pystyy paremmin keskittymään ja vahtimaan jokaista lasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis mä järkytyin ihan oikeesti tosta uutisesta.. Tollasta varmasti käy todella harvoin, mut silti. Oon varmaan vaan liian tosissaan kaiken ottava :D Se, että toi 5- vuotias lapsi on jopa ollut portilla, niin miten tarha täti ei ole voinut sitä huomata :O

      No mitä hittoa!! Ihme touhuu :D Eikai nyt lapsen saa antaa kuravettä maistella ::D

      Joo mä alan tosiaan miettiä samaa pikkuhiljaa jos toi on tollasta päiväkodeissa... Mun isän vaimo on perhepäivähoitaja, voisin laittaa Evelynin hänelle hoitoon jos asuisivat vaan samassa kaupungissa :)

      Poista
  2. Sulle ois haaste mun blogissa :) http://ida-mariapauliina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon jo kerennyt tekemään tämän :D Kiitos kuitenkin :)

      Poista