torstai 9. lokakuuta 2014

Asunnon esittely!

Nyt vihdoin ja viimein tämä mun lupaama asuntopostaus. Mua niin hävettää, että mä saan tämän aikaiseksi vasta nyt, mutta ihan oikeesti mä en ole edelleenkään päässyt käymään siellä Ikeassa johon meidän oli Aleksin ja Evelynin kanssa tarkoitus mennä osteleemaan uusia asioita meidän kotiin. Me ollaan Aleksin kanssa osteltu tänne juttuja nyt vasta muista kaupoista. Vessaa ja meidän vaatehuoneita en kuvannut.

Sen kummempia selittelyitä aloitetaanpas:

Aloitan esittelemään meidän eteisen. Eteinen on mielestäni aika tylsä, koska on käytävä mallinen. Peili meiltä puuttuu vielä eteisen seinältä, mutta muuten eteinenkin on aikalailla valmis. Aleksi on itse maalannut nuo meidän eteisen seinät tuollaiseksi beessin värisiksi, nehän olivat siis ihan vitivalkoiset, niinkuin yleensä aina kerrostalo asunnoissa. Mä en voi sietää omassa kodissa jokapaikassa valkoisia seiniä. Mulle tulee niin ahdistava olo jos missään ei ole mitään muuta väriä kuin valkoista. 

                                                  Kahdesta eri suunnasta kuvattu.




Mennäänpä vaikka seuraavaksi meidän keittiöön, joka jo hieman vilkkuukin tuossa ensimmäisessä kuvassa eteisestä. Keittiössä meillä on myös yksi beessin värinen sinä, joka maalattiin samalla kuin tuo eteinenkin. Kello meiltä puuttuu vielä keittiöstä, mutta olen kuvannut erikseen mun lempi yksityiskohtia meidän keittiöstä ja tietenkin sellaisia asioista täältä joihin mä olen rakastunut <3



Vaikka meidän keittiön kaapit ovatkin aika tylsän yksinkertaiset, silti pidän niistä erityisen paljon nykyään. 


 Jospa sitten vähän enemmän näitä yksityiskohtia, joihin olen meidän keittiössä rakastunut:



Tämä lamppu me ostettiin eräältä Aleksin työkaverilta, sopii mun mielestä meidän keittiöön tosi hyvin ja rakastuin tähän lamppuun todella.


Kellomme ei ole vielä seinällä, mutta eiköhän sekin jossakin vaiheessa pääse tuohon beessille seinälle. Kunhan vaan saadaan aikaiseksi hakea pora, joka toimii tuohon meidän betoni seinään :D



Tässä ehkä minun mielestäni maailman ihanin vesikannu. Saatiin tämä Aleksin äidiltä.


Tarviiko tähän edes kommentoida mitään. Noh mähän tunnetusti olen nykyään suuri Vichyn ystävä, joten siksi tämä. Oikeastaan olen ostanut tämän Aleksille joululahjaksi viimejouluna, mutta me molemmat käytetään tätä useasti :D


Kahvia kittasin ennen todella paljon, joten aleksi osti mulle oman Moccamasterin. Enään ei tule kyllä kahvia juotua, mutta tämä on silti meidän keittiössä yksi lemppareistani. Valkoinen sopii onneksi myös tänne keittiöön. Sain tämän nimittäin ensimmäiseen asuntooni.


Sitten nämä verhot. Niistä mulla ei oikeastaan ole muuta sanottavaa kuin, että rakastan niitä <3


Jospas sitten olisi olkkarin vuoro tulla esitetellyksi. Olkkari on myös kuvattu kahdesta eri suunnasta ja täällä on myös laitettu itse tuo tapetti tuonne seinälle. Meillä oli myös entisessä kodissamme samanlainen tapetti, eriväreillä vain. 



Nyt päästään mun lemppari huoneeseen meidän talossa ja se on Evelynin huone! Mä ihastuin tähän heti kun sain sen sisustettua sellaiseksi kuin halusin. Ajattelin tilata Evelyn huoneeseen vielä jonkinlaisen seinätarran koristamaan seinää. Neidin huoneeseen Aleksi laittoi ihanan vaaleanpunaisen kimalle tapetin. Kimalle tuskin näkyy kuvassa, mutta siinä kyllä on kimalletta. Kuvasin myös Evelynin huoneesta pari yksityiskohtaa.



 Evelynin valkoisella seinällä on tämä teksti. Olen miettinyt jos tämän siirtäisi jonnekkin muualle neidin huoneeseen ja pistäisi tilalle alhaalla näkyvän taulun, joka on mun mielestä myös aivan ihana. En vain tiedä sopiiko se tuonne huoneeseen, koska neidin huone painottuu aika paljon vaaleanpunaiseen ja punaiseen väriin.




Viimeisenä muttei kuitenkaan vähäisimpänä minun ja Aleksin makuuhuone, joka muuten myös on yksi lempihuoneistani tässä asunnossa. Seinän Aleksi maalasi lilaksi, koska mä olen aina halunut makuuhuoneeseen lilan seinän :)



Vihdoin olen saanut tämän postauksen tehtyä. Sekään ei enään roiku mielenpäällä :)

Mitäs pidätte meidän kodista?


                                                                     <3 -Riikka

2 kommenttia:

  1. kaunis koti teillä <3 ja toi olkkarin tapetti on tosi hieno! Meillä oli aikasemmassa kämpässä vähän saman tapanen :)
    ja juu mäkään en oikee näistä kerrostalojen koko valkosista seinistä tykkää, jotenki kylmän olonen kämppä jos ei oo mitään väriä missään..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Okei meillä oli kans edellisessä samanlainen mut vaan kultamusta :D

      Niin on joo ja tulee sellanen olo ku asuis jossain laitoksessa :D

      Poista