torstai 23. lokakuuta 2014

Tekemistä kiitos.

HOI kaikki 10 kk- 1-vuotiaiden lasten vanhemmat ja miksi ei myöskin vanhemmat, jotka tämän ikäisen lapsen ovat joskus omistaneet.. (Ehkä paremmin muistissa, jos vielä samanikäisiä lapsosia on :D).

Mitä te teette päivisin lastenne kanssa? Ei välttämättä päivärutiinit vaan tarkoitan leikkejä ynm?

Niinkuin kaikilla perheillä varmasti kuuluu päivärutiineihin erilaiset leikit. Mulla lyö pää ihan oikeasti tyhjää. Mulle tulee heti paha mieli jos näen, että Evelyn tylsistyy liikaa ja mä esimerkiksi vain siivoan tai istun sohvalla katselemassa tytön leikkejä. 

Meillä on paljon eri juttuja joita me päivän aikana teemme. Opetellaan Even kanssa kävelemään kävelykärryn avulla, luetaan kirjaa, vieritetään palloa, katsellaan teletappeja, käydään ulkona kävelyllä, tavataan mun ystäviä, käydään perhekahviloissa ja muissa harrastuksissa ja keinutaan ulkona keinussa. Mutta silloin kuin me ollaan ihan vaan Even kanssa kahdestaan kotona, haluaisin tehdä jotain muutakin kuin istua sohvalla tai juosta neidin perässä kun hän leikkii :D (Kuulostaapa karulta, kyllä mä tytön kanssa leikin). En tiedä mitä muuta tämän ikäisen kanssa voisi vielä keksiä, joten antakaapa vinkkejä?

Mulla on jotenkin sellainen tunne, että pitäisi keksiä jotakin lasta kehittävää tekemistä, mutta en mä tiedä onko Evelyn vielä sen ikäinen, että hänelle pitää kaikenmaailman juttuja opettaa. Eihän hän osaa edes vielä puhua saatika kävellä..

No te minua fiksummat kertokaapa tälle äipälle? :)

                                                              <3 -Riikka

2 kommenttia:

  1. tykkäiskö Evelyn piirtää liiduilla? :) ei mekään koko ajan kauheesti kaikkea touhuta, välillä on ihan hyvä vaan olla. Mekin saatetaan vaan pötkötellä ja mä hipsuttelen Helmin selkää tai rintaa ja se viihtyy siinä hetken aikaa :)

    VastaaPoista
  2. Hei empä oo muuten kokeillu :D Vois testata. Ainot vaan, että meneeköhän se liitu mielummin suuhun :D

    Joo sekin on välillä kivaa, meillä vaan Eve wi oikeen pysy aloillaan :D

    VastaaPoista