keskiviikko 1. heinäkuuta 2015

Rv 32+3

Sikiön paino: 1750 g
Sikiön pituus päästä peppuun: 27,5 cm
Sikiön koko pituus: 37 cm


"Tämän viikon alussa sikiö on 29 viikkoa vanha. Se harjoittelee uutterasti nielemistä, ja pissaa puolisen litraa joka päivä. Kuulostaa vähemmän hygieeniseltä, mutta lapsivesi uusiutuu joka kolmas tunti.
Sikiö reagoi, jos voimakas valo paistaa ohuemmaksi käyvän kohdunseinämän läpi. Joskus sikiö voi kurkottautua valonlähdettä kohti ja yrittää seurata sitä silmillään.
Sikiöllä on nyt usein hikka. Voit tuntea sen pienet, rytmiset liikkeet. Hikka ei ole sikiölle suurikaan vaiva, vaan auttaa keuhkoja valmistautumaan hengitykseen".

kopioitu Vau.fi -sivustolta.

No nyt ollaan jo viikolla 32+3. Aika juoksee vaan kovaa vauhtia eteenpäin. Alku raskaus tuntui kyllä siltikin menevän paljon nopeammin kun tämä loppu raskaus. Mulle on tullut taas kaiken maailman vaivoja ja nyt vedänkin jo toista antibioottikuuria poskiontelontulehdukseen. Muuten tässä ei olisi mitään pelättävää, mutta kävin lääkärissä ja jos tämä ei auta niin ne haluavat punkteerata mun posket. Eikä siinäkään vielä mitään, mutta kun lääkärit eivät saa käyttää röntgenkuvausta niin tosiaan ei tiedetä onko mulla poskiontelontulehdusta vai johtuuko se poskiontelotulehdus näistä mun hapaista, joita olen käynyt juurihoidattamassa, Mielummin mä menisin hammaslääkäriin jatkamaan hampaan kuntoon laittoa kun istumaan lääkäriin neulat nenässä YÖK! Tämä poskikipu on kyllä välillä jotakin niin järkyttävää, että voi hohhoijakka. No jos nyt sitten ei valitettaisi enempää ja mentäisiin eteenpäin.


Meillä myllerretään masussa nyt todella paljon ja välillä jopa tunnen kunnolla, missä on vauvan peppu ja missä jalat ja kädet huitovat. Pieniä repäisykipujakin on alkanut tulemaan kuvioihin. Vauva taitaa olla aika vilkas tapaus.


Mun kofeinilakko tuli päätökseen eräänä päivänä kun mun oli aivan pakko kulauttaa kokispullollinen kurkusta alas. Sain itselleni huonon pyörryttävän olon aikaiseksi, joten mä en ihan oikeesti keksinyt mitään muuta ideaa kun juoda kunnon sokeri pommi ja arvatkaapa mitä? Se ihan oikeesti auttoi niinkun aina Evelyniä odottaessakin. Oisiko sokerit päässyt vähän alhaalle vai mitä. Ehkä vähän harmittaa tuo kokiksen litkiminen, koska tosiaan mä en ollut juonnut limua yli puoleen vuoteen, enkä käyttänyt mitään kofeini pitoista moneen kuukauteen.


Meillä odotetaan pikkuista jo kovasti. Itse höpisen masulleni useasti ja Aleksi on ehkä vasta nyt kunnolla alkanut koskettelamaan ja kuuntelemaan joka päivä kuuluuko ja tuntuuko liikkeet :) Nyt kun liikeet jo tuntuvatkin hyvin, niin on kiva morjenstaa vauvaa aina laittamalla käsi tai korva masun päälle.


Harjoitus supistuksia mulle on taitanut alkaa tulla. Maha kovettuu sillointällöin kivi kovaksi, mutta minkäänlaista kipua en siinä oikeastaan silloin tunne. Varma mä en tietenkään ole ovatko ne niitä, koska Evelynin aikaan mulla ei sellaisia tainnut tulla kertaakaan. Masussa ei vielä kovin hikotella niinkuin viime raskaudessa. Mä en ole vissiin tässä raskaudessa vielä kertaakaan tuntenut, että vauva hikottelisi. Tai ainakin ne ovat sitten aivan eri tuntuisia kun viimeksi.


Muuten täällä vielä ollaankin yhdessä kasassa niinkuin vielä tässä vaiheessa kuuluukin. Saa nähdä meinaako tämä vauva ottaa varaslähdön vai pysytteleekö hän masussa aivan loppuun saakka :D Mitäs veikkaatte?


Masukuva valitettavasti jäi ottamatta tältä viikolta, koska me ollaan nyt lomalla ja en ole kerinnyt masua kuvailemaan.  


                             ♡ -Riikka

2 kommenttia:

  1. Ajatella että 33 viikko on jo menossa! Ens kuu onkin sitten jo elokuu.♥ Kauhean nopeasti tää aika vaan juoksee ja viikot vierii kaameeta kyyiä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä ! Kohta saadaan pikkuiset syliin♡ Vähän kyllä jo jännittää miten synnytys menee..

      Poista