keskiviikko 15. heinäkuuta 2015

Rv 34+3

Sikiön paino: 2100 g
Sikiön pituus päästä peppuun: 29 cm
Sikiön koko pituus: 39 cm

"Tämän viikon alussa sikiö on 31 viikkoa vanha. Sillä on nyt vähemmän tilaa kohdussa, eikä se pysty liikkumaan yhtä vapaasti kuin aikaisemmin. Kukaan ei tiedä, mitä sikiö ajattelee tai mistä se näkee unta. Mutta nyt sikiö kokee unen REM-vaiheen (Rapid Eye Movement), jonka yleisesti katsotaan olevan edellytys unien näkemiselle. Sikiön pupillit alkavat reagoida valoon".

Kopioitu vau.fi -sivustolta.

Hui nyt ollaan jo raskausviikolla 34+3, enään ei ole kauan tulevaan synnytykseen. Evelynin sain viikolla 39+3, jos uusi vauva päättäisi syntyä samaan aikaan, niin synnytykseen olisi aikaan enään noin viisi viikkoa :o

Vauva on alkanut kovasti hikottelemaan jo vatsassani ja sitä tapahtuukin useita kertoja päivässä. 22 päivä mulla on neuvola aika, jolloin saadaan tietää miten päin vaavi majailee mun masussa. Itse ainakin tuntisin vauvan olevan tällä hetkellä pää alaspäin, koska suurin osa ajasta mun on hieman hankala hengittää ja hengästyn todella nopeasti vauvan potkiessa mua keuhkoihin. Mulle on nyt myös ensimmäistä kertaa alkanut tulla niitä ikäviä liitoskipuja ja TOSIAAN nyt tiedän miten ikävältä ne tuntuvat.. Vähän väliä repäisee ikävästi nivusista ja silloin tekisi mieli kyllä kiljaista.

Jännitys tulevaa synnytystä kohtaan pelottaa mua päivä päivältä enemmän. Miten synnytys alkaa? Ehdinkö varmasti oikeaan aikaan sairaalaan? Onko Aleksi kotona silloin kun synnytys alkaa? Saanko/ehdinkö saamaan kaikki kivunlievitykset mitä haluan saada? Miten synnytys kokonaisuudessaan menee?

Näillä aatteilla lähdetään siis tälle 34+0 viikolle..


Masukuvaa tältä viikolta:



                                ♡ -Riikka

6 kommenttia:

  1. Ei enää kauaa <3
    Oot kaunis :)
    Muakin on joka kerta jännittäny miten kaikki järkkääntyy, mutta kyllä on menny ihan jees :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! :)
      Kiitos paljon :))
      Mäkin yritän toitottaa itelleni + Aleksille, että turha sitä on etukäteen stressata, mutta me vaan ollaan molemmat vähän tälläisiä stressaaja luonteita :D

      Poista
  2. Aika lailla samoja ajatuksia täällä, varsinkin se että keretäänkö sinne sairaalaan. :)
    Kaunis masu. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se on kyllä pelottavaa. Onneksi meillä on sairaala tosaa aika lähellä, mutta mua pelottaa, että synnytys alkaa sillon kun olen yksin Evelynin kanssa kotona.

      Kiitos :)

      Poista
  3. Noi liitos kivut oli kyllä kamalia. Muistan kuinka kauppa reissulla jouduin pysähtymään kumara asentoon monet kerrat kun sattui..

    Ota oikeesti neuvolassa puheeksi noi pelot niin pääset pelkopolille ja käytte siellä sen synnytyksen läpi ja siellä ne kirjaa ylös kaiken, mukaanlukien ne kivunlievitykset mitä haluat. Esimerkiksi mulla se toimi vähän pelottavankin hyvin. Synnytys kun käynnistyi mut laitettiin heti ammeeseen, lilluin siellä tunnin ja sinä aikana tuli vain pari supistusta. Kyllästyin siellä istumiseen ja kun nousin vedestä tuli YKSI kivulias supistus niin kätilö komensi mut pedille, soitti anestesian lääkärin paikalle,laittoi tipan mulle käteen, ilokaasu maskin naamaan, seuraavaksi sainkin jo spinaali puudutuksen ja sitä itkin jerelle et miten ne nyt jo mulle sitä laittaa kun ei oikeasti paljoa satu mutta siihen se kätilö sanoi että he aikovat tehdä mulle mahdollisimman kivuttoman synnytyksen. Ja sitä se olikin! Rohkeasti vaan suu auki! :)

    Ja olet kyllä niin nätti ja sulla on tosi siro vatsa ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep.. mulla niitä on tullu vasta ekan kerran nyt tän vauvan aikana. Evelynin aikana mulla ei ollu liitos kipuja ollenkaan :o

      Tällä kertaa aion ottaakkin, koska nyt ollaan jo niin lähellä laskettua aikaa. Hyvä, että sua sillon kuunneltiin. Toivotaan, että täälläkin päin toi otettais tosissaan jos saisin edes vähän helpotusta tähän pelkoon. Siellä päin on sitten ollut ihania kätilöitä kun ovat miettineet sua kunnolla :)

      Kiitos :)

      Poista