sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Rv 35+0

Sikiön paino: 2300 g
Sikiön pituus päästä peppuun: 30 cm
Sikiön koko pituus: 41 cm


"Tämän viikon alussa sikiö on 32 viikkoa vanha. Se ei enää kellu lapsivedessä vaan lepäilee kohdussa. Silmät avautuvat kun sikiö on hereillä ja sulkeutuvat kun se nukkuu.
Vauvan silmien väri on tavallisesti sininen, riippumatta siitä, mikä tulee olemaan niiden lopullinen väri, koska silmien pigmentointi ei ole vielä valmis. Silmien värin kehittyminen vaatii, että silmä altistuu valolle. Vasta kun lapsi lähestyy toista ikävuottaan, on silmien väri yleensä kehittynyt lopulliseksi.
Sormien kynnet ovat nyt niin pitkät, että sikiö voi raapia itseään".
Kopioitu Vau.fi -sivustolta.
Nyt kun ollaan jo viikolla 35+0, niin masu alkaa todella painaa jo mukana. On kovin vaikea mennä kyykkyyn, saatika yrittää nostaa Evelyniä kun masu on koko ajan edessä. Ei sillä, että en pitäisi tästä masusta, mutta kyllä se välillä vaan tiellä on. Tiedän, että masua tulee ikävä varmasti synnytyksen jälkeen, jos ja kun sen saan pois. Me ollaan Aleksin kanssa aikalailla molemmat sitä mieltä, että tämä kaksi lasta jää meidän perheessä viimeiseksi luvuksi, joten ehkä mun pitäisi ihan oikeasti nyt vain osata nauttia näistä viimeisistä viikoista ennenkuin vauva päättää tulla mukaan perhe-elämäämme.

Näinä parina viimeisenä viikkoina mun unet on mennyt kyllä taas niin kamaliksi, että ihan inhottaa alkaa iltaisin nukkumaan. Tiedän jo valmiiksi kuinka kamalaa on herätä jatkuvasti kesken unia kun joku paha uni pääsee kiusaamaan. Uni sattuu vielä aina jatkumaan samasta kohdasta vaikka kuinka siinä välissä herään ja käyn vessassa tai jotain muuta vastaavaa. Evelyniä odottaessa mulla oli myös puolivälistä raskautta saakka melkeimpä loppuun asti tälläistä :/

Näättekö te raskaana olevat paljon pahoja unia tai näittekö silloin kun olitte raskaana?

Mä olen kyllä tällähetkellä todella innoissani kun vihdoin tuo vauvan huone alkaa näyttää siltä, että sieltä on vietävänä vain pari pahvilaatikkoa kellariin ja sitten pääsen sisustamaan sitä. Vauvan tulevat vaatteet olen jo saanut pestyä ja laitettua nätisti kaappeihin. Verhotkin sain jo ikkunaan laitettua, vaikkakin ne täytyy sinne vielä vaihtaa uudestaan vauvan synnyttyä. Ei sillä huoneella sinänsä niin kiire ole, kun vauva kuitenkin nukkuu meidän makuuhuoneessa aluksi, mutta kyllä mun mielestä on paljon ihanempi kotiutua sairaalasta kun vauvallekkin on jo se oma huone laitettu kuntoon. Vauvan hoitopöytä on koottu valmiiksi ja sänkykin odottaa jo kovasti nukkujaansa :)

Sairaalakassia en ole vielä meille kummallekkaan saanut pakattua valmiiksi. Kotiutumis vaatteet neidille on jo hankittuna. Aleksi kävi ostamassa H&M:stä kaksi ihanan hempeää bodyä ja toisen niistä aion pukea vauvalle. Ajattelin muutenkin, että Aleksi voi tällä kertaa päättää vaatteet jos haluaa :) 

Nyt ihan lähipäivinä meidän täytyy mennä ostelemaan kaupasta uudelle tulokkaalle myös tuttipulloja, korvikkeita, tutteja ja muuta sellaista tarvittavaa. Itselleni täytyy ostaa se ihanaakin ihanempi rintapumppu (sähköisenä kiitos!) ja imetys rintsikoita!

Nyt vain odottamaan milloin vauva päättää saapua tänne meidän keskuuteemme, mutta sen vain sanon, että siihen ei tosiaan ole enään montaa viikkoa! :)

Tässä taas masukuvia viikolta 35+0:




    
                                ♡ -Riikka







4 kommenttia:

  1. Mä en oikeastaan nää mitään erikoisia unia. Nukun niin huonosti, että sitten jos joskus nukun hyvin niin en muista edes nähneeni mitään unta. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen niin kateellinen, ettet nää unia, ne on nimittäin ihan kauheita ainakin mun tapauksessa!

      Mä nukun aikalailla ainoastaan huonosti niiden unien takia ja siks kun joudun juosta vessassa : D

      Poista
    2. Toivon sinulle onnea odotukseen ja että kaikki sujuu lopulta hyvin <3

      Poista