torstai 27. elokuuta 2015

Mielipidekirjoitus liikennemerkki kohusta.

Mun oli nyt pitkästä aikaa pakko tulla kirjoittamaan teille mielipidepostausta. Tämä kirjoitus koskee tätä liikennemerkki kohua.

Liikennemerkeistä siis halutaan tehdä sukupuolineutraaleja, jos joku nyt ei vielä sattunut kuulemaan asiasta.. Tämä juttu nyt ei ole enään mikään ihan uusi, mutta meidän kiireiden keskellä en ole ehtinyt tulla omaa mielipidettäni tänne ilmaisemaan.

Liikennemerkeissä on yleisesti miehen kuva ja siitäkös jotkut ovat nyt kovasti ottaneet itseensä. Ruotsissa liikennemerkeissä on kuvattu myös hame päällä olevia hahmoja elikkä luulisin naishahmon olevan kyseessä. Nyt kuitenkin liikennemerkeissä ei ole tarkoitus hahmottaa, että merkeissä olisi jompaa kumpaa sukupuolta.



Siis ihan oikeesti, mä en voi sanoa mitään muuta tähän kun, että MIHIN TÄÄ MAAILMA ON MENOSSA???? 

Pitäisikö niihin merkkeihin ihan oikeesti laittaa mielummin vaikka joku eläimen kuva, että se olisi kaikille ok?? Kuinka paljon tämä jokaisen liikennemerkin, jossa on jompaa kumpaa sukupuolta edustava hahmo tulisi maksamaan kun se vaihdettaisiin uuteen merkkiin, joka ei esittäisi mies, eikä nais hahmoa?.

Mä en todellakaan tiedä olenko ymmärtänyt tätä uutista nyt ihan oikein, mutta ihan älytöntähän toi on.. Tämä maailma voisi mun mielestä käyttää rahaa ihan johonkin paljon tärkeämpään kun tälläiseen liikennemerkki uudistukseen.

Mitä väliä sillä oikeesti on onko merkeissä mies vai nainen, kenen elämää se voi liikuttaa niin paljon? Ei ainakaan mun eikä varmasti monen muunkaan.

Tämä nyt vain on mun mielipiteeni eli älkää te jotka olette uutisten kanssa samaa mieltä ottako tästä itseenne.

                          ♡ -Riikka

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti