maanantai 3. elokuuta 2015

Rv 37+0 täysiaikainen. (Teksti kirjoitettu eilen)

Sikiön paino: 2700 g
Sikiön pituus päästä peppuun: 32 cm
Sikiön koko pituus: 44 cm

"Tämän viikon alussa sikiö on 34 viikkoa vanha. Istukka, joka kauan oli sikiötä painavampi, painaa nyt seitsemäsosan sikiön painosta. Ruuansulatusjärjestelmä ja suolisto ovat vielä suhteellisen epäkypsiä, eivätkä ole täysin kypsiä ennenkuin lapsi on kolmesta neljään vuotta vanha.

Nyt rasvakerroksen osuus on noin 15 prosenttia sikiön painosta. Iho näyttää vaaleanpunaiselta huolimatta rasvakerroksesta. Syynä on se, että verisuonet ovat niin lähellä ihon pintaa. Ihopoimuja kehittyy mm. polviin, ranteisiin ja niskaan".

Kopioitu Vau.fi -sivustolta.

Noniin nyt meidän masuvauva on täysiaikainen. Helpottavaa sinänsä, vaikka olenkin tässä jo useamman päivän odottanut milloin alkaa tapahtumaan.

Supistuksia on alkanut tulemaan nyt melkeimpä joka päivä ja vauva on alkanut olemaan masussa ehkä hieman hiljaisempi kuin ennen, johtuisikohan siitä, että tila masussa alkaa loppumaan? Joka päivä kuitenkin olen tähän asti onneksi liikkeet tuntenut!

Me ollaan Aleksin kanssa kummatkin jo ihan malttamattomia tähän odottamiseen. Joka päivä mietitään yhdessä, että josko tänään jo jotakin tapahtuisi? 

Toisaalta tiedän, että siinä vaiheessa kun tosi oikeesti on kyseessä niin ainakin mä menen paniikkiin. Aleksi varmasti intoilee siinä vaiheessa, mutta kyllä mä luulen, että häntäkin alkaa jo hieman jännittämään.

Mä olen lukenut monien "loppu raskaana" olevien blogeja ja niistä sitä, kuinka heistä osa on jo yli 40 viikolla ja vieläkään ei mitään tuntemuksia. Mä niin toivon, että mulle ei ainakaan ihan niin kävisi. En haluaisi millään sitä ikävää synnytyksen käynnistämistä ja nyt mulla on oikeesti jo tukala kääntyä sängyssä esimerkiksi kyljeltä toiselle kyljelle.

Vessassa joudun juosta pissalla ihan jatkuvasti. Pelkään nykyään jo aivastaakkin kun ei koskaan tiedä milloin teen alleni :::D 

Tänään mä olen jostain syystä ihan kamalan väsynyt, joten jospa saisin neidiltä kuitenkin pyytää hyvät yöunet ennen kuin hän tosiaan alkaa maailmaan haluamaan :D

Masu kuvaa viikolta 37+0:


                             ♡ -Riikka

4 kommenttia:

  1. Voi vitsit, miten nopeasti aika menee! Enää on muutamasta viikosta kiinni, niin saatte pikkuisen syliin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep :D Tänään jouduin jo käväsemään synnärillä ku kestäny tälläset menkkamaiset jomotus kivut eilis yöstä saakka. Vielä päästivät kotiin mut toivottivat tervetulleeks pian takasin :D

      Poista