tiistai 6. lokakuuta 2015

#Blogisitarina. Tässä minun tarinani.

Ajattelinpa toteuttaa tälläisen kivan haasteen, jonka sain Äiti ja melukylän lapset -blogin Terhiltä. Kiitos Terhille vielä kerran :)


Haasteen säännöt ovat seuraavat: (saa kopioida omaan blogiin):

1. Haaste on avoin kaikille bloggareille (teema voi olla mikä tahansa). Saat osallistua vasta saatuasi haasteen (ja niitähän voi toki pyytää, jos tiedät jonkun saaneen sen).

2. Kirjoita ja julkaise oma tarinasi blogissasi: miten blogisi sai alkunsa, kuinka se on kehittynyt ajan saatossa ja mitkä ovat olleet merkittävimpiä taitekohtia.

3. Haasta mukaan neljä blogia kirjoittamaan oma tarinansa. Mikäli joku kieltäytyy suorilta käsin, voit haastaa jonkun toisen.

4. Muista ilmaista tarinasi yhteydessä linkkeineen päivineen, miltä blogilta sait haasteesi ja kenet haastat mukaan.

5. Mikäli olet Instagrammissa, käy halutessasi lisäämässä jonkin kuvasi yhteyteen tagi #blogisitarina. Näin kaikki Instagrammissa olevat bloggarit näkevät, kenen kaikkien blogeissa nuo tarinat ovat nähtävillä. #Blogisitarina-haasteen käynnisti: kototeko -blogi.

Vuonna 2013 ennen meidän vanhimman tytön Evelynin syntymää luin hänen raskausaikanaan todella paljon eri kirjoittajien mammablogeja. Tykkäsin kovasti lukea niitä ja mielessäni kävikin oman blogin perustaminen. Kuitenkin päädyin siihen, etten osaa kuitenkaan ja ei ketään edes kiinostaisi mun asiat niin paljon, että kannattaisi perustaa omaa blogia. Mietin myös useasti, että en mä edes uskaltaisi aloittaa blogin pitämistä.

Noh, Evelynin syntymän jälkeen meni kaksi kuukautta ja silloin ajattelin, että nyt tai ei koskaan. Niimpä mä avasin itselleni blogin. Mietin blogilleni nimeä ja se tulikin melkein heti päähäni jostain kummasta. Katsoin Internetistä, ettei kellään muulla ole samaa nimeä ja eipä ollut, joten olin kyllä todella innoissani.

Aloin kirjoittaa ensimmäistä kirjoitustani helmikuussa. Muistan kuinka mä jännitin kovasti, tuleeko mulle koskaan mitään kommentteja vai kirjoitanko blogia ihan vain itselleni muistoksi. Pikkuhiljaa mulle alkoi tulemaan pari lukijaa ja innostuin jo niistä parista lukijasta todella paljon. Toinen oli joku tuntematon ja toinen taisi olla mun ystäväni. 

Blogini alkoi pikku hiljaa kehittymään. Nykyään kun luen vanhoja postauksiani, niin mua ihan naurattaa ensinäkin mun kirjoitus tyyli silloin. Kirjoitus tyylini on kehittynyt mun mielestä erittäin paljon parempaan suuntaan ja pikku hiljaa mulle on alkanut tulemaan myös lukijoita enemmän <3 Lukijat ovat kyllä mulle erittäin tärkeitä, vaikka alunperin ajattelinkin, että kirjoitan varmasti blogia ihan vain parille lähimmäiselleni ja ennenkaikkea itselleni muistoksi vauva ajasta jne.. 

Ulkoasusta sen verran, että ulkoasun blogillekkin olen nyt saanut mieleisekseni. Bannerini on tällä hetkellä mielestäni ihan kiva ja muutenkin ulkoasussa ei omaan silmääni ole kamalasti mitään valitettavaa. Mulla on koko "blogi urani" aikana ollut kolme erilaista banneria ja kyllä mä nyt sanon, että tämä viimeinen niistä on ihanin. Siinä on mun molemmat tytöt ja minä heidän kanssaan <3

Banneri 1 (vanhin)


Banneri 2


Banneri 3 (uusin)


Blogini merkittävimpi hetkiä mulle ovat olleet lukija määrän kasvu, se miten ihania mun lukijat ovat ja kuinka olen saanut erään hyvän kaverin myös blogin kautta. Tänä vuonna (2015) pääsin myös liittymään aivan ihaniin Onni-blogeihin, jonka kautta olenkin saanut paljon juttu kavereita ja tietenkin tukea harrastukseeni. 

Sitten haastetaankin neljä blogia tähän mukaan. Haaste lähtee siis:

Love beyond words -blogin Marialle

Käden jälkiä sydämessä -blogin Nealle

Napsahduksia -blogin Nadjalle

Tehtävänimikkeenä äiti -blogin Lauralle

                             ♡ -Riikka

10 kommenttia:

  1. Kiitos Riikka <3 Sainkin myös Terhiltä tän haasteen ja tänään aion toteuttaa :) !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijjaa en lukenutkaan Terhin haastamia blogeja : D nyt sitten sait kaksin kertaisen haasteen : D

      Poista
  2. ♡♡♡ Kiitos haasteesta!

    VastaaPoista
  3. Ja nyt ehdin lukeakkin tämän :D Ihana oli lukea sun blogin ja bloggaamisen tarinaa :) <3

    VastaaPoista
  4. Ihana tuo uusi banneri (8 ja tietysti kiva tarina! Vitsi en oo pitkään aikaan kerennyt lukemaan mitään niin tää oli nyt ensimmäinen minkä luin varmaan kuukausiin : p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)) noniin nyt sitten alat aktiivisemmaksi :D

      Poista