sunnuntai 11. lokakuuta 2015

Hänen nimensä on...

Huh huh, nyt ne on juhlittu nimittäin ristiäiset. Meidän ristiäiset menivät oikeestaan ihan nappiin.

Eilen aamusta oli aivan kamala kiire ja hössötystä tuli joka paikasta. Ehdittiin silti puoli tuntia ennen ristiäispaikalle tyttöjen kanssa. Ristiäiset olivat mielestäni lämmin henkiset ja kaikki ainakin näyttivät iloisilta :)

Juhlia juhlittiin seurakunnan tiloissa, koska vieraita oli aika reippaasti. Meitä taisi olla yli 30 henkilöä paikan päällä. Vieraita oli sinänsä ihan sopivasti päässyt paikalle niin ei tullut liian ahdasta ja istuma paikatkin riittivät hyvin :)

Meidän pätkis veteli sikeitä melkein koko juhien ajan. Itse kasteen aikanakin nukuttiin syvää unta ♡ Kyllä mua oikeastaan vähän jännitti, huutaako vauva pää punaisena koko kasteen ajan, mutta onneksi ei. Siinä vaiheessa kun Pätkiksen päätä alettiin kastelemaan hän hieman heilutteli päätään jokaisella veden laitolla :D Silti siitä ei herätty, vaan nukuttiin tyytyväisenä Janette kummin sylissä ♡

Ristiäismekkona meillä toimi Aleksin vanha ristiäismekko, joka on ollut sekä Evelynillä, että nyt Pätkiksellä. Tosin tottakai nauha vaihdettiin vaaleanpunaiseksi ♡




Ristiäisten jälkeen Pätkikselle puettiin päälle aivan ihana balleriinahame, vaaleanpunainen kukkapanta ja pikkuiset valkoiset töppöset ♡



Nimen sanomista jännitettiin Aleksin kanssa kaikkein eniten ristiäisissä. Aleksi sai päättää Pätkiksen etunimen ja mä olin kyllä siihen ihan suostuvainen. Toinen nimi vauvalle annettiin mun mummon toisen nimen mukaan ja kolmas nimi löydettiin Internetistä ja se kuulosti oikein kivalta ja sopivalta juuri meidän tytölle ♡ Mulle on edelleen hiaman vaikeaa kutsua vauvaa nimellä kun ollaan jo totuttu sanomaan vauvaa joko Pätkikseksi tai vain pelkästään vauvaksi :D Nyt tässä onkin hieman opettelemista.

Mutta josko nyt olisi aika julkaista meidän pätkiksen nimi teille. Meidän pikkuisesta siis tuli:

Emily Edith Mariel.

Mä olen enemmän kuin tyytyväinen meidän nimivalintaan ja musta tuntuu, että mummokin oli kovin otettu siitä, että annettiin Aleksin kanssa Emilyn toiseksi nimeksi juurikin tämä mummon toinen nimi Edith.

Ristiäiset olivat kaikin puolin mukavat ja nyt on nekin juhlittu :)

                            ♡ -Riikka




18 kommenttia:

  1. Oi onnea ihanimmalle Emilylle <3 kauniista nimestä <3

    VastaaPoista
  2. Onnea nimestä <3 todella kaunis nimi <3

    VastaaPoista
  3. Siis ihan mielettömän kaunis nimi ♡

    VastaaPoista
  4. Onnea pikkuiselle nimestä! On kyllä kaunis nimi ja erityisesti Edith on ihana! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!♡ Mun mielestä se on myös ihana ja todella tärkeä nimi meille.

      Poista
  5. Oi niin kaunis nimi.♥
    Ja kuinka suloinen Emily onkaan.♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiitos ja vielä kerran kiitos ♡♡ Emily kyllä on ♡

      Poista
  6. Onnea pienelle neitokaiselle ja vanhemmille! Kaunis pieni ballerina, jolle nimi sopii oivallisesti ♥♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ♡ Mä olen niin samaa mieltä sun kanssa, että nimi sopii hyvin vauvalle :)

      Poista
  7. Onnea kauniille tytölle kauniista nimestä ❤️

    VastaaPoista
  8. Voi miten hurjan kaunis nimi <3 ja vauva <3

    VastaaPoista