tiistai 15. joulukuuta 2015

Joulukalenteri Luukku 15. Kun tänne satoi lunta!


Ihanaa, ihanaa, ihanaa. Mä olen aina ollut henkeen ja vereen asti talvi ihmisiä ja rakastanut kun saa pukea päälle oikein kunnolla ja lähteä tepastelemaan ratisevalle lumelle.

Noh nyt sitä vihdoin tuli tännekkin, siis LUNTA! Mä olen pelännyt jo pitkän aikaa (näiden lämpöasteiden takia), ettei jouluna olekkaan lunta. Joulu ilman lunta oisi aivan kamalaa pthyi, en halua edes miettiä..



Aamulla herättiin neidin kanssa ja kyllä vaan oli ihanaa katsoa ikkunasta ulos kun maassa kimmelsi ihana valkoinen lumi. Pyysin Evelyniäkin katsomaan ja kun nostin hänet, se ilme oli mitä mainioin.

Evelyn oli ihan innoissaan näkemästään ja katselikin ulos useemman minuutin, ennenkuin suostui tulla alas tuolilta aamupalalle! :)

Nyt toivotaan, ettei niitä lämpöasteita enään tulisi ja lumi pysyisi maassa. Parastahan minulle näin talvi ihmisenä olisi, jos pakkasta tulisi lisää ja lunta tupruttaisi tänne meille useampi sentti :)





Onkos siellä muita, jotka tykkäävät talvesta? Mikä talvessa on ihaninta ja mikä kamalinta? 

Mun mielestä talvessa on ihaninta juurikin se, kun lumi leijailee maahan, on paljon pakkasta ja jalkojen alla nirisee ja narisee.

Kamalinta talvessa on ehkä se, että hanki tulee todella likaiseksi autoista ja se, jos lumi sulaa ja tulee sitä inhottavaa loskaa!

                            ♡ -Riikka

4 kommenttia:

  1. Minä! Talvella on vaan niin upeen näköstä ja lumisadettakin vois jäädä vaan tuijottamaan koko päiväks :) Kamalinta on varmaankin se ainainen auton ikkunoiden skrapaaminen kun on sormet ihan jäässä.. Mutta en valita, ihanaa kun on lunta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa, musta tuntuu, että kaikki kattoo mua aina tosi oudosti kun kerron talven olevan mun lempi vuodenaika.. 😊

      Mä rakastan autojen ikkunoiden skrapaamista :D mun mies on ainaki tyytyväinen kun saa ite istua autossa lämpimässä ja mä intopiukeena skrapaan sen ikkunat :D

      Poista
  2. Talvi on ihan paras! Lumi, pulkkamäki, kuuma kaakao, lumiukot ja linnat.. lista on loputon :D Inhottavaa on kyllä sit se jos on liian kylmä. Jos menee yli 12 pakkas asteen ni on liian kylmä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikki kuulostaa kyllä huvältä sun listassas! :)) pyh pyh eihän se oo vielä mitään kun pukee vaan tarpeeks päälle ;)

      Poista