torstai 18. elokuuta 2016

Flunssan kourissa.

Niin mun tuuria taas koulun kanssa. Ehdin tosiaan käymään koulua noin kaksi ja puolipäivää, niin mulle rantautui aivan kammottava räkätauti. Ymmärrettävää kyllä sinänsä, kun olen ollut lähemmäs 4-vuotta kotona ja aloitin pitkästä aikaa koulun uudessa ympäristössä. 

Voisin melkein vannoa, että tämä alkoi jo viime viikon perjantaina. Vein tytöt päiväkotiin ja illalla jo aivastelin. Lauantaina vietettiin meidän Emilyn syntymäpäiviä ja illalla olo alkoi taas tulemaan ilkeäksi. Sunnuntaina ja maanantaina ei oikeastaan ollut mitään, mutta tiistai ja keskiviikko olivat jo ihan hirveitä. Edelleen olo vaan pahenee päivä päivältä. (Tosiaan nyt mun aikaa on vienyt paljon koulu, tyttöjen päiväkoti ja muutkin asiat, joten luonnoksissa roikkuu useampikin postaus keskeneräisenä. Ehkä saan ne vielä joskus valmiiksi).

Harmittaa, harmittaa niin maan per........ En ole ollut pitkään aikaan kipeänä sen kummemmin ja nyt sitten tietenkin kun siellä koulussa olisi oltava. Meidän koulu kestää noin kaksi vuotta, eli menemme siis aika nopealla tahdilla eteenpäin. Meillä on paljon etäpäiviä jne, joten en tosiaan voisi nyt olla koulusta pois. 

Olen onneksi siitä onnellisessa tilanteessa, että en missannut, kun eilisestä pari tuntia ja tämän koulupäivän, koska perjantai meillä on etää. Sitten tuleekin vklp ja maanantai sekä tiistai on vielä etäpäiviä. Nyt toivon, että olisin keskiviikkoon mennessä sen verran terve, että pääsisin takaisin kouluun.

Tänään olin hyvin itsekäs ja heräsin aamulla 5.40. Vein tytöt päiväkotiin klo: 07:00, jotta saisin itse levätä. Mietin pitkään aamulla, olisinko viemättä tyttöjä päiväkotiin, mutta ne plussat tällä kertaa voittivat. Mä olen kipeä, päiväkotipäivät eivät ole ilmaisia, mulla on sairaslomaa ja mun on tervehdyttävä viimeistään keskiviikoksi ja jos tytöt olisivat jäänneet kotiin, mun olisi pitänyt oletettavastikkin juosta jatkuvasti perässä, enkä varmasti olisi tervehtynyt.



Päätin kuitenkin, että jos oloni tästä alkaa kohenemaan, niin aion pitää tytöt kotona huomisen päivän kun mulla on etää. 

Tämän päivän koitan lepäillä, ainakin siihen saakka kun Aleksi hakee neidit päiväkodista ja koitan saada neitoset viettämään kanssani rauhallista päivää. (Varmasti unelmissani :D).

Onneksi meillä on maailman ihanin ope ja luokka, jotka jaksavat siitä huolimatta tsempata ja ottaa mulle monisteita tunneilta mukaan ♡

Nyt tsemppejä, että paranen nopeasti ja pääsen takas opiskelujeni pariin!

                        ♡ -Riikka

2 kommenttia: