keskiviikko 8. helmikuuta 2017

Ennakkoluulot eivät ole hyväksi.

Kohta alkaa olla kaksi viikkoa takana työharjoittelussa ja viisi vielä edessä. Työharjoittelu suoraan sanoen jännitti mua todella paljon, koska mulla ei ollut mitään tietoa seurakunnankerhoista. Pienenä kävin itse aamupäiväkerhossa seurakunnalla ja niistä ajoista muistan oikeastaan vaan kaverit ja ohjaajamme, ehkä hieman esikouluajoista ja ulkoilusta. Siinä se :)

Yllätyin kuinka kovasti olen tykännyt olla seurakunnalla töissä. Mulla on aivan ihana ohjaaja ja työkaveri ♡ Lapset ovat todella suloisia! Pelottavaa, kuinka mulla on tapana keksiä kaikista asioista aina ennakkoluuloja. Mä olen ollut varma jo 9-luokan jälkeen, että tulen tekemään töitä lasten kanssa päiväkodissa, mutta enään en ole lainkaan niin varma onko se päiväkoti kuitenkaan mun tuleva työpaikka.

Mä olen tykästynyt niin paljon seurakuntatyöhön, joten saattaa olla, että käännän vielä hattuni sinne suuntaan. Pidän seurakunnalla siis alle kouluikäisille kerhoja. Aamupäivä-, ja iltapäiväkerhoa. Myös perhekerhoa ja kolmelle eri ryhmälle muskaria.

Olen jokseenkin järkyttynyt mun ennakkoluuloista ja siitä, että olen ollut aina varmasti menossa päiväkotiin töihin. Miksi en ole edes miettinyt seurakunta vaihtoehtoa?

Päiväkodissa kaikki tuntuu niin kiireiseltä. Asiat on tehtävä minuutin tarkkuudella ja mitään asiaa ei voi venyttää. Lapsia on niin paljon, että oma huomio ei millään riitä kaikille samaa aikaa ja se on sellainen asia mikä mua ottaa päähän. Seurakunnalla taas aikaa on enemmän ja ei haittaa, jos joskus kaikki ei menekkään ihan minuutin tarkkuudella. Hartaukset eivät ole mitenkään yli pitkiä ja nekin saa suunnitella omalla tavallaan, kunhan hartauden kaava kulkee oikealla tavalla :) Tykkään myös siitä, että minulla on kaikille lapsille oikeasti sitä aikaa!

En tietenkään mollaa millään tapaa päiväkodintoimintaa, ovathan omat lapsenikin päiväkodissa. Enkä vielä tiedä mitä tulen tulevaisuudessa tekemään, mutta olen päättänyt, että tästälähin en aseta harjoutteluihini minkäänlaisia oletuksia vaan otan kaiken avoimin mielin vastaan.



Nyt vain odottelemaan näyttöä ja sitä mitä lopulta päätän työkseni tehdä. Onneksi mulla on vielä puolitoista vuotta aikaa miettiä sitä :)

                             ♡ -Riikka

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti